Wednesday, February 24, 2010

NIKEid, sport and art

Interessant verhaal op Interviewmagazine.com met Mark Parker.

















fotografie Mark Segal

Ik kende de goede man niet maar hij is al 30 jaar werkzaam bij Nike en ondertussen opgeklommen tot CEO van het bedrijf. En dat is opzienbarend omdat hij begon als product designer, ofwel creatief. Hij geeft zelf ook aan dat dit ongebruikelijk is maar niet bij Nike, waar wel meer onorthodoxe stappen werden genomen de afgelopen 4 decennia.

Interessant verhaal over gedrevenheid, kunstenaars en sporters die innig samenwerken en NIKEid.

















THE TIPPING POINT, DZINE. courtesy of artist and Deitch Projects

Het verhaal eindigt ook mooi als kunstenaar/interviewer Tom Sachs begint over het proberen samen te stellen van de lelijkste schoen via NIKEid:

SACHS: 'There is a game that we play with NIKEiD which is to make the shoe as ugly as you can. I think everyone has done that.'
PARKER: 'Yeah, we do that on occasion at Nike. But I can’t say it’s always a joke.'

No comments: